Nya ord och gamla tankar

Slö dag, mår inte riktigt på topp.
Vill ha bättre väder, och pengar på kontot.

Så helt spontant i morse hittade jag på ett nytt ord, bara för att nya ord är äkta "klockan 7 på lördags morgonen" kreativitet.

TvångsOmTanke

Är precis samma sak som en tvångstanke, hela den här grejen att det är nåt man måste göra för att slippa ångesten, dock är det när man har ett beteende som har utvecklats till att man Måste göra något snällt.
 Te.x, jag har en vän, hon älskar cupcakes, care-bears och pinuppor. Så varje gång jag ser en sida, med någon av nämnda saker, eller bara nåt allmänt gulligt, te.x snygga kläder så måste jag länka den till henne, annars får jag ångest, för jag vet att sånt gör henne glad.

Slit mitt ord med hälsan gott folk,
Och kom ihåg TvångsOmTankar är bra tvångstankar.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha! Gud vilket bra ord, det kommer jag börja använda. Har precis samma symptom som du i vissa lägen! ^_^



xxx

2010-05-08 @ 23:55:14
URL: http://josefinstaaf.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0