Förr eller senare faller allt. Och nu skakar världen!

Kanske hade du rätt jag är svag, men mitt sinne för dramatik slår aldrig fel.
Och kanske var det, det enda jag begärde, att något dramatiskt skulle hända så jag kunde stilla mitt behov för en stund. Att hitta på skrämmande historier om hur jag försökte skapa en spindelfarm som barn, lockar inte längre. Filmer har fel dramatisk effekt på mig, och jag tittar nu endast för att hitta det lyckliga slutet.

Ett lyckligt slut, den som ändå fick det.

"Men "Lyckliga i alla sina dar" finns inte längre

För ondskan kom och tog över
Döden lekte med sin manöver
Och ingen hartass, hästsko eller klöver
Kunde ge dagarna lycka igen "

Lätt att stöta bort, lätt att få på fall med fel ord och uttryck.
Så blind... Eller kanske inte blind, kanske är jag översynt, tittar lite för länge när jag letar efter fel. Och hittar så lätt fel i allt och alla. Inte minst mig själv...
 Jag önskar att jag hade ett svar på alla dem frågor jag ständigt ställer till mig, och andra. Och kanske har jag nu hittat det svaret. Fel.

"Du är med, du är inte"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0