Tårar oändliga tårar

Är hemma hos JeJe... Och helt plötsligt så slog det mig hur dåligt jag egentligen mådde. Och då kom de.
Den lilla salta runda våta trösten vanligt folk kallar tårar.

Kom på igår att JeJes mamma Marina är min hjälte, idag visade hon det ännu mer genom att, först prata med mig om allt som gick fel, hon såg mina nya sår och dampade loss på Robin en stund. Sen köpte hon cigg till mig för att jag glömt mitt leg. Sen höll hon om mig en halv evighet när jag började gråta. och sen skrev hon ner vägbeskrivningen ut hit så jag kunde ringa min mamma och be henna hämta mig.

Mamma är på väg och jag ska snart gå upp till JeJes rum och packa mina grejer. Sen tacka Marina och Lasse för att jag fick komma. Krama Marina. Sen gå ner till JeJe och Jossan i bastun och krama dem hej då. Sen hoppa in i bilen med den rätta lukten, den rätta färgen och de rätta personerna. Och åka hem. Hem till min katt, hem till min säng, Hem till uset med alla rätta saker. Rätt tapeter. Rätt färger Rätt omgivning. Och RÄTT mamma.
Marina må vara min hjälte men min mamma är ändå min mamma.
Och jag borde berätta för henne oftare att jag faktiskt älskar henne...
Hon har aldrig kört ut hit, men ändå är hon nu på väg för min skull. Trots att hon vet att JeJe är min bästa vän så hör hon på mig när nåt är fel vilket hon gjorde innan...
Hon hörde samma sak förra gången jag var här men då var jag stark. Ville inte känna mig som en svikare som åkte härifrån efter bara en dag. Men JeJe har Jossan här. Och JeJe har hört allt som hänt mellan mig och Robin de senaste månaderna så hon vet.

JeJe såg också mina sår och vet hur illa det är just nu.
Pisslite sömn hela veckan. Bråk med Robin. och skit i skolan.


Kom på att jag skulle åka hit mest bara för att jag snackade med JeJe och sen kände jag att jag vlle hit. Så jag rymde igen. Säger alltid det när jag pratar med JeJe och ska fråga henne om jag får komma hit. "Jag tänkte rymma till dig i helgen". Som om mitt hem, som om Landeryd vore ett fängelse, och detta min permission...

Kommentarer
Postat av: mirva

Du vet att du kan prata med mig om det är nåt, jag kanske är gammal men jag är ej döv.*ler*

2008-05-18 @ 13:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0