Death is the only answer

I fredags var jag med Lisa och shoppade i Halmstad, det var kul även fast pengarna tog slut väldigt fort. Men några snygga saker fick jag iaf. Köpte en grön klänning, ett rosa linne, en vit kjol, tre par strumpbyxor, och fjärde säsongen av that 70s show.

I lördags var vi i Kungälv, min brorsdotter skulle döpas. Det var kul, pappa berättade minnen på vägen, visade vart farfar hade sitt kontor en gång i tiden, och vart han brukade gå när han var brevbärare i göteborg. Och när han jag och Farmor var i slottsskogen och klappade getterna.
 Sen åkte vi till min Faster och fikade, träffade Cissi och hennes ungar också. Amanda var en riktig linslus, när jag skulle ta kort på William så sa hon "ta kort på mig, ta kort på mig"  så fick jag fota henne också.  
 Eric ringde också, när vi var hos Ka, det kändes skönt att höra hans röst igen, men samtidigt gjorde det mig osäker. Jag har ju saknat honom väldigt mycket på sista tiden, men när jag tänker på det så undrar jag om jag saknade honom för honom, eller om jag saknade honom för att jag ville känna mig uppskattad. För ett par månader sen hade jag fyra fem killar som satt dagligen och lyfte mig till skyarna, Robin var den sista som gav sig av för att skaffa sig ett riktigt liv, och det var då jag började sakna Eric som mest. Jag tror inte att mina känslor är äkta, jag tror de är själviska.
I alla fall. Sen åkte vi till kyrkan, träffade Lisa Peter Karin och barnen utanför. Dopet gick bra och prästen sa till och med innan att ingen skulle få panik om barnen blev högljudda, Tiana fick låna en bil av William i kyrkan som hon satt och lekte med, Och Joakims dotter fick sitt namn, med Daniel och Annas syster som gudföräldrar.
Sen blev det smörgås tårta, hallontårta, kaffe, prat,fotografering, och paketöppning, innan vi åkte. först till minneslunden där farmors aska blev utspridd, sen hem.

Ett par timmar efter att jag kommit hem gick jag till Mirva, vi drack kaffe och pratade, och sen kom ringde Mirva dit Yasmine och vi spelade ölspelet, med vatten. Yasmine mådde jättedåligt. Och vi båda gick och pratade om hur tjocka vi kände oss när vi gick hemåt. Vi gick till Christian, satt där en stund och såg allmänt mongo ut, sen vart jag så pissnödig, och så röksugen att jag var tvungen att gå.
 När jag kom hem ringde JeJe, fick då lugna ner henne.
Kändes hemskt den kvällen för det var så många av mina vänner som hade problem på olika sätt, och jag kunde inte lösa de på något sätt. Jag tror att den enda jag faktiskt hjälpte var Jesper.

Igår hamnade jag i bråka med mamma igen, hon sa att jag var patetisk och ynklig, och hon sa att jag skyller på min depression när det är något jag inte vill göra. Vilket inte är sant, min mamma pressar mig för mycket, och det är pressen från henne som jag inte klarar av. Jag kan göra saker, men när hon börjar ställa krav då kan jag det inte längre, för det känns som om hon trycker ner mig i en grop och säger "gräv till Kina" vilket jag inte klarar. 
 
Så på sista tiden har det blivit väldigt många nya sår. Nu ser min högerarm nästan lika illa ut som min vänsterarm.
Idag ska jag iaf diska och röja upp ute hos mig, JeJe ska med mig hem på onsdag, och då vill jag att det ska se lite snyggt ut. eller snyggare iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0