Mobil, ögonfransar, hår och strumpor = Rååååååsa!

En gång i tiden, för säkert hundra år sen, så hade du pengar på din mobil.
 Och jag hade besök i form av en kvinnlig främling.
Jag drack kaffe och rökte under fläkten, och hon fick läsa alla din sms, ljuva meningar bläddrade jag fram... Sen fnissade vi så som bara tjejer gör.

Beroende var ett ord vi använde om varandra.
Och idag blev ditt namn nämnt för mig igen, och tankarna om smsen bubblade upp i hjärnan...
Allt oftare nämns du i meningar från folk som känner mig..
Och allt oftare så tillåter jag tankarna på dig att bubbla upp.

Förra veckan kom jag att tänka på den där tisdagskvällen när jag somnade med din röst ekandes i mina öron.
6 timmar i telefon under dagen. Hela dagen på msn. Och hela kvällen på sms.
Du berättade en hemlighet för mig då...
Jag berättade det bara för en person, jag undrar hur det gick med hemligheten.

Jag undrar om den blev färdig nån gång.
Eller, om du helt enkelt lät dig själv glömma bort den för att glömma bort mig..

Men jag tror inte att du glömde mig, kanske blev hemligheten klar.
Jag tror att du kanske ville glömma mig, men du låter dig inte göra det.
Jag vet att du fortfarande drömmer om mig. Det har du själv sagt.

Jag hoppas.... Jag menar jag tror....
Nej det gör jag inte alls.

Det gör jag inte alls....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0