Billy Talent, rosa hopprep och ynklighet i en och samma gryta

I can't help it, but I need to cry.

Jag bryr mig inte längre känns det som...
Svarar nästan aldrig när telefonen ringer, Är sämre på att svara på sms.

Tror jag håller på att gå ner i en svacka igen.
Gråter lite oftare.
Tänker på att skada mig lite oftare.
Hoppas på jordens undergång lite oftare.
Och ser inga egentliga solsken längre.

Jag kan skratta och må bra.
Tror jag håller för mycket inne igen.

Har tusen saker jag skulle vilja spy ut, tusen saker jag skulle vilja dela med min omvärld. Med Daniel, och Amanda, och Mirva, men det går helt enkelt inte.
Det känns som om att magin kommer försvinna ur dem små ögonblicken om jag berättar vad som händer.
Som om allt kommer gå käpprätt åt helvete om jag ens viskar fram en mening om vad som pågår.

Spelar kall diva utan problem.
Bygger upp en ny karaktär att leva efter.
Snyggare, smartare och mer självsäker än den förra.

Jag kommer aldrig bli den Nina jag en gång var. Aldrig mer. Nästa gång kommer det bli ytterligare en ny personlighet som tar min kropp i besatthet.
Vem vet vad hon hittar på.

Den Nina jag har nu, leker med känslor men bryr sig inte, hon spelar ett spel på liv och död men bryr sig inte. Hon tänker på sig själv, sålänge JAG mår bra så blir mitt liv bra. 

 Den förra visste inte ens vad känslor var, Hon önskade sig döden samtidigt som hon gömde sig från verkligheten, spelade dummare för att få vänner, dåligt självförtroende, dåliga vänner, dåliga vanor, och ett dåligt liv.

Jag vet inte vad jag vill.
Jag vet inte vad jag kommer få ut av livet.
Jag vet bara att rikedom och makt är det som räknas.
Som en materialistisk person kommer jag aldrig nöja mig med det jag har nu.

Money and Power, Pengar och makt,


I will rule over my demons and I will win!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0